Měsíční shrnutí | Leden a únor | 2018

- 20:13:00

Nová rubrika, více chlouby, více knižních tipů a více prostoru pro diskuzi.

Jelikož jsem toho měla na začátku nového roku opravdu hodně, knihám jsem se příliš nevěnovala. Během ledna jsem přečetla snad jednu jedinou, proto jsem se rozhodla, že začnu spojením dvou měsíců. Leden a únor se společně vyšplhaly na šest knih a přes dva a půl tisíce stran. Pro někoho, kdo je zaneprázdněn jinými povinnostmi a čte téměř za pochodu, je to velmi dobré skóre, co myslíte?
Z této šestice se chlubím dvěma recenzáky od Omegy. První je neskutečně dojemný milostný příběh Blízko obzoru, který se nebojí vehnat slzy do očí. Druhá kniha byla úplně jiného žánru, jmenuje se TY vyber, kdo přežije a ukrývá příběh, jenž nutí k zamyšlení nad budoucností světa a vládou umělé inteligence.

Zbývající knihy jsem si pořídila v knihkupectví, protože mě něčím zaujaly a nemohla jsem bez nich odejít. Nejprve vezmu v potaz Tekutý písek, který bohužel úplně nesplnil má očekávání a označení "nejlepší švédská krimi roku 2016" bych na jeho obálku rozhodně neuváděla. Menším zlem byla kniha Sběratel motýlů, alias první díl nové trilogie Sběratel. Když se mě zeptáte, proč jsem si jí pořizovala, tak vždy odpovím, že to bylo kvůli krásné obálce a jakémusi nádechu tajemna. Není to vyloženě příběh, který bych označovala za hrozný, chystám se dokonce v sérii pokračovat, ale i tak se v mém osobním hodnocení dostala sotva nad padesát procent. 

Posledními a z těchto všech nejlepší kousky jsou pokračující knihy v mých oblíbených sériích. Zlatou medaili získává Páté roční období, což je již pátý díl naprosto úžasné detektivní série Malin Forsová (aktuálně jsem už o knihu dál, ale to zatím nechme spát). Těmto knihám nemám co vytknout, vždy se na ně těším a nikdy mě nezklamou. To se ovšem nedá přímo říct již u sedmého dílu další skvělé detektivní série Carl Morck, a sice knize Selfies. Samozřejmě jsem si báječně početla a vše si užila, ale už to nebylo úplně ono.

Na detailnější hodnocení se můžete podívat do recenzí, které radostně vlají na blogu. Na co recenze nenajdete jsou právě poslední dvě zmíněné knihy Páté roční období a Selfies. Na ně se chystám, ale znáte to...

Co říkáte na tyto knihy, četli jste nějaké?
____________________________________________________________________
Leden a únor 2018
Přečteno knih: 6
Přečteno dohromady stran: 2 594

Seřazeno podle mé oblíbenosti:

1.  Páté roční období | Mons Kallentoft

2. Selfies | Jussi Adler Olsen

3. Blízko obzoru | Jessica Koch

4. TY vyber, kdo přežije | Stephan R. Meier

5. Sběratel motýlů | Dot Hutchinsonová

6. Tekutý písek | Malin Persson Giolito
____________________________________________________________________
Anita

Další oblíbené články

9 komentářů

  1. Mluvíš mi z duše!
    Tekutý písek jsem dostala tuším loni k svátku, rozečetla jsem, ale nepřinutilo mě to pokračovat. Nicméně v budoucnu knize určitě ještě dám šanci.
    Sběratel motýlů, to je zajímavá věc, ve své podstatě se mi to líbilo a myslím se, že ta kniha je dobrá, jenže jsem našla spoustu věcí, které mi naopak nesedly. Ani s odstupem si na to nejsem schopná udělat ucelený názor, ale taky chci v sérii pokračovat.
    A hlavně Selfies! Bože, jak já se těšila. A bylo to dobré, on Jussi asi neumí být špatný, ale nebylo to ono, přesně jak píšeš. Celkově to pro mě bylo zklamání.
    Mám radost z nové rubriky a těším se na další články :)
    Měj se moc hezky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé tak to mám radost, že jsme v těchto knihách na stejné vlně. :)
      Doufám, že jak pokračování Sběratele, tak pokračování detektivek s Carlem budou stát za to! U Olsena je to hodnocení opravdu složité, protože si předchozími díly nastavil laťku strašně vysoko a musí být hrozně těžké jí neustále překonávat (pro mě je zatím stále nejoblíbenějším dílem Složka 64, ta si mě dostala). :D
      Děkuji a také se měj krásně. :)

      Vymazat
  2. Přečetla jsi toho vážně hodně :) Tohle shrnutí se mi líbí :) Na většinu knih z tvého výběru se chystám, tak jsem zvědavá jak na mě zapůsobí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Je pravda, že mě k této rubrice navnadili ostatní čtenáři a jejich blogy, protože vždy, když sem se koukala, kolik toho stihli přečíst, tak jsem to nemohla porovnat se svým výkonem, jelikož si přečtené knihy nikam nezapisuji a pátrat v paměti je někdy složité. :D
      Tak to jsem zvědavá, jak se ti knihy budou líbit. :)

      Vymazat
  3. Pěkné číslo :-) Zajímavé kousky! Selfies mám doma, ale ještě mi chybí přečíst dva předešlé díly. Na Tekutý písek jsem měla zálusk, ale vlažné ohlasy mě celkem odradily. Četla jsem akorát Páté roční období a zatím moje poslední Malin. Nějak mě bohužel omrzela a nemám chuť pokračovat :-( Ze začátku se mi série hodně líbila, ale ty případy byly takové nemastné neslané, žádná pecka, i když hlavní postava je skvěle napsaná. Snad se k Malin ještě někdy vrátím, ale zatím to nevidím.
    Měj se hezky a budu se těšit na další podobné články :-)
    P.S. Taky už sepisuji únorovou rekapitulaci, snad vyjde zítra...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, to mě nejvíc mrzí, že se dá kniha číst poprvé jen jednou. Hned bych se pustila do předchozích dílů Olsena, aniž bych věděla, co se bude dít. To ti závidím. :D
      Ohledně Malin s Tebou souhlasím, některé případy jsou takové nijaké, ale Malin je přebije svou povahou a během čtení mi tak vůbec nedochází, že by zápletka mohla být i zajímavější...ale stejně se mi tato série moc líbí. :)
      A ohledně Tekutého písku... já jsem expert na ověřování špatných ohlasů, takže jsem se do té knihy prostě musela pustit. :D No, ohlasy opravdu nelhaly, ale stejně je vždy nejlepší udělat si vlastní obrázek. :)

      Vymazat
  4. Z knih jsem přečetla jen Blízko obzoru a to se mi líbilo moc. Většinu ostatních knih mám na seznamu. :))

    OdpovědětVymazat
  5. Koukám, že máme za leden a únor dohromady stejné číslo :-)
    Z knih jsem nečetla ani jednu. Docela mě lákala kniha Sběratel motýlů, ale po několika recenzích, jsem si říkala, že to nebude úplně moje čtení...

    OdpovědětVymazat
  6. Já nečtu knihy jako o závod, vždycky se snažím na pohodu a čtení si užívám. Pro mne to je takový relax. Samozřejmě, že se mi hromadí stoh knih k přečtení, ale nehrotím to. Co mne zaujme, to si koupím a těším se, až se jednoho dne do knihy začtu. Selfie se mi celkem líbila...

    OdpovědětVymazat

Jsem ráda, že jste si udělali čas na komentář. Děkuji.