Žena v kleci | Jussi Adler Olsen | Recenze

- 5:00:00

"Kromě jejích vrahů bude znát datum své smrti jen ona sama. A jen ona ho zná dopředu a poměrně přesně. Zemře přibližně třináctého října 2005."
Je uvězněná v cele smrti, čeká na ní krutá bolestivá táhnoucí se smrt. Má před sebou přesně stanovený počet dní, pak se tlak v uzavřené kobce bleskově změní a nechtějte vědět ani vidět, co to udělá s jejím tělem. Bude to bolet, hodně bolet...

Merete je již pět let považována za nezvěstnou a vzhledem k tomu, že se ztratila při plavbě na lodi, bylo její zmizení vyhodnoceno jako sebevražda. Jediný příbuzný Meretin bratr, který nemluví a je poznamenám traumatem z dopravní nehody, při které sourozenci přišli o rodiče, se veřejně o tragickou událost z plavby nezajímá, nikdo vlastně neví, co se tomu chudákovi honí hlavou. Případ je tedy smeten ze stolu a na Merete je zapomenuto. Je přeci mrtvá, ne?

Carl Morck je degradován na vyšetřovatele odložených případů, je mu přidělena kancelář v podobě velkého sklepu, stolu, židle a několik složek s nevyřešenými záhadami. Carl se se situaci nehodlá smířit, je mu jasné, že ho ze shora hezky odklidili po tom, co se mu s jeho kolegy nedávno stalo. Octli se na nečekané přestřelce, kde jeden jeho kolega zemřel a druhý leží v nemocnici celý ochrnutý. Nový vyšetřovatel odložených případů tráví čas spaním, relaxováním a houpáním na židli. Sleduje celý den hodinky a těší se, až pracovní doba skončí.
To se ale změní příchodem muslimského asistenta Asada, který je zvědavý neposedný a rozhodně nehodlá trávit čas jako Carl. Netrvá tedy dlouho a naočkuje Carla zvědavostí, oni dva se rozhodnou, že vyřeší první případ. Otevírají složku Merete...

Příběh je rozdělen do několika dějových linií, kniha je to trošku baculatější, ale je tak napínavá, že vám nedá spát. Kapitoly se střídají mezi hlavními hrdiny. Postupně získáváme kousky skládačky, poznáváme jednotlivé postavy. I přes brutalitu a krutost, jenž provází dost velkou část knihy nás Olsen pobaví humornými scénkami upovídaného Asada. (Tenhle chlapík se mi hodně zamlouvá, doufám, že bude dělat asistenta Carlovi i nadále.)

Miluji severské detektivky, neexistují lepší knihy. Po mánii, jenž mě chytla po knihách od Larse Keplera jsem těchto příběhů moc nepřečetla, resp. nepustila jsem se do žádné série. Na případy oddělení Q jsem měla zálusk už hodně dlouho, ale znáte to, v knihovně všechno možné, jen ne to, co bych chtěla nejvíc. Tramtadadá, konečně mám knihy doma a můžu si je vychutnat. Neměla jsem žádné pochyby o tom, že by mě Olsen zklamal. Čekala jsem vzrušení, parádní jízdu a napětí do poslední stránky. Dostalo se mi ale něco mnohem jiného. Oddělení Q je famózní! Pouštím se do dalšího dílu a nechci se dostat na poslední stránku posledního dílu. To bude smutku...

"Samota oživuje, izolace zabíjí." (Joseph Roux)

Anita

Anotace:
První případ komisaře Morcka z oddělení Q.
Komisař Carl Morck je po traumatické události, utrpěné během služby, přeložen do nově založeného oddělení Q, kde se má zabývat nevyřešenými případy z minulosti. Případ mladé političky Merete Lynggaardové, jež před pěti lety beze stop zmizela, v něm probudí detektivní instinkty, které považoval za dávno vyhaslé. V pátrání mu účinně pomáhá svérázný arabský přistěhovalec Asad, jehož přítomnost v díle je zdrojem multikulturního napětí i mnoha humorných situacích. Čím hlouběji Carl Morck do případu proniká, tím větší nachází nesrovnalosti. Je opravdu možné, že ta žena je stále ještě naživu, že ji někdo vězní a týrá na neznámém místě?
Název: Žena v kleci
Autor: Jussi Adler Olsen
Nejnovější vydání: Host - 2012 (ČR)
Originální název: Kvinden i buret
ISBN: 978-80-7294-662-4
Počet stránek: 408
Překlad: Kristina Václavů
Vazba knihy: brožovaná

Hodnocení na databázi knih: 88%
Hodnocení na ČBDB: 88%

Další oblíbené články

8 komentářů

  1. Jsem nadšená, že se Ti Adler-Olsen zalíbil. Pro mě nej nej nej severská krimi, nikdo na něj nemá. Četla jsem celé oddělení Q a nedokážu vybrat největší pecku, všechno je to dokonalé. Nemůžu se dočkat, až vyjde v říjnu sedmý díl! :) Užij si čtení, těším se na Tvé dojmy z dalších dílů a vlastně Ti tak trochu i závidím, že tuhle jízdu zažíváš poprvé :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teď se stydím, že jsem si ani nezjistila, že bude v říjnu další díl. No, tak to se těším ještě víc, když mě čeká další pecka. :)
      A souhlasím s Tebou, první čtení se už prostě nedá zopakovat, u hodně knížek mě to mrzí, četla bych je znova a znova, ale už by to nebylo ono. :( Škoda. :D

      Vymazat
  2. Autor mi od vidění něco říká, ale já jsem od něho nic nečetla. Což tě zřejmě ani nepřekvapí - víme, že zatím na to Krimi moc nejsem :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, ano. Při psaní recenze jsem si říkala, že je to úžasná knížka, ale jako každá jiná není pro každého. :)

      Vymazat
  3. Severské knihy mam načtené,ale do této se bojím jít. Láká me ale strasne počet knih které mohu číst :D Kepler je ale srdcovka :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem se také bála, pořád se třeba bojím jít do Nesba, ale nakonec jsem se odhodlala a teď toho vůbec nelituji. Další série, která se mi moc líbí. :)

      Vymazat
  4. Tato série mě zatím minula. Tvá recenze je ale tak nakažlivá, že bych Ženu v kleci nejraději otevřela už teď :D Také miluji severské krimi a tahle bude určitě dobrá. Svědčí o tom samé kladné recenze :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já ráda čtu knihy, které jsou vychválené, abych zjistila, jak to ve skutečnosti vlastně je. :D Teď mám rozečteného zabijáka a musím říct, že je to lepší a lepší!

      Vymazat

Jsem ráda, že jste si udělali čas na komentář. Děkuji.